سلامتی و تعجیل در فرج امام زمان علیه السلام، هدیه به ساحت مقدس حضرت زهراء سلام الله علیها و ارواح طیبه شهداء صلوات الّلهُمَّ صَلِّ عَلی مُحَمَّد وَآلِ مُحَمَّد وَعَجِّل فَرَجَهُم
حضرت علی اکبر، شبیهترین شخص به پیامبر، کسی که با دیدن او به یاد پیامبر میافتادند، پس از رجزخوانی وارد معرکه شد. آنقدر جنگید، تا جایی که ناله از کوفیان برخاست (در منابع تاریخی شمار کشتهشدگان از ۴۴ نفر تا ۲۰۰نفر بلکه در برخی منابع نامعتبر تا ۲۰۰۰ نفر نیز ذکر شده است.)
پس از آنکه جنگ سختی کرد و عدهی زیادی را به هلاکت رساند، نزد پدر بازگشت و گفت: «پدر جان، تشنگی مرا کشت و سنگینی آهن (زره) بی تابم کرد. آیا آبی هست؟». امام گریست و فرمود: «پسر جان از کجا آب بیاورم؟ اندکی دیگر بجنگ، به زودی جدت رسول خدا را ملاقات میکنی و از جام سرشار او سیراب میشوی، که دیگر پس از آن تشنه نگردی».
کوفیان از کشتن او پروا داشتند (گویا نمیخواستند در خون او شریک شوند) تا اینکه مرة بن منقذ او را دید و گفت: گناه عرب بر گردن من باشد اگر این جوان از کنار من بگذرد و این کار را تکرار کند و من پدرش را به عزایش ننشانم. علی اکبر بار دیگر به دشمن حمله کرد و با شمشیرش آنها را میزد تا آنکه مرة ضربتی بر فرق مبارکش وارد کرد و او را نقش زمین کرد. آن گروه او را محاصره کرده، پیکر مطهرش را با شمشیر قطعه قطعه کردند.
واکنش پدر
علی اکبر در آخرین لحظات عمر، ندا داد: «پدر جان، خداحافظ. این جدم رسول خداست که تو را سلام میرساند و میگوید: سریعتر به ما ملحق شو». و پس از اندکی جان سپرد. حسین(ع) آمد، بر بالینش قرار گرفت و صورت به صورت او نهاد و گفت: «خدا بکشد مردمی را که تو را کشتند. چقدر این مردم بر خدا و هتک حرمت رسول خدا(ص) گستاخ و بیباک گشتهاند. بعد از تو، دنیا هیچ ارزشی ندارد».
در این هنگام زینب(س) با سرعت (از خیمهگاه) بیرون آمد و فریاد زد: «وای برادرم، وای فرزند برادرم» و خود را بر پیکر آن جوان انداخت. حسین به سوی او آمد و او را به خیمه برد. آنگاه حسین به جوانانش فرمود: «برادرتان را (به خیمهگاه) ببرید». جوانان، او را بردند و در جلوی خیمهای که در مقابل آن میجنگیدند بر زمین نهادند.
حضرت علیاکبر علیه السلام اولین نفر از بنیهاشم بود که به شهادت رسید.
نظر مورخین درباره سن ایشان در هنگام شهادت، بین ۱۸ تا ۲۸سال متغیر است که از آن میان ۲۵سال درستتر است.
منابع:
- خوارزمی، مقتل الحسین، ج۲، ص۳۵
-سید بن طاووس، الملهوف علی قتلی الطفوف، ص ۱۶۶ و۱۶۷
از نیروهای تحت امر عمر بن سعد در کربلا و قاتل حضرت مسلم بن عوسجه!
این عنصر خبیث در دو مقطع حساس تاریخ عاشورا (کربلا) نامش مطرح است. روز عاشورا سال ۶۱ هـ.ق، مسلم بن عوسجه اسدی یکی از یاران حسین بن علی علیه السلام در جنگ تن به تن با دشمن به درجه رفیع شهادت رسید. قاتلش عبدالرحمان که در بعضی نقل ها عبدالله گفته شده فرزند ابی خشکاره با همدستی عبدالله ضبابی و مسلم بن عبدالله ضبابی (خبابی) او را شهید کردند.
این افراد که نامشان در زیارت ناحیه مقدسه آمده، مورد لعنت امام زمان علیه السلام قرار گرفته اند. آنجا که امام مهدی علیه السلام بر مسلم بن عوسجه سلام و درود فرستاده و بعد می فرماید: لعن الله المشرکین فی قتلک مسلم بن عبدالله الضبابی و عبدالله بن خشکاره البجلی. ای مسلم: خداوند لعنت کند کسانی که ترا کشتند. پسر عبدالله ضبابی که در بعضی نقل ها «خبابی» آمده شاید که همان «عبدالله بن خولانی» نیز باشد. (این اسامی در گذر تاریخ به نقل های مختلف درآمد) و دیگر عبدالله [عبدالرحمان] بن ابی خشکاره بجلی [جبلی نیز آمده است].
او بعد از شهادت حسین علیه السلام، ورسی (ورس رنگی است گیاهی که برای سرخ شدن لباس به کار می رفته است) را که با آن حضرت بود با چند نفر دیگر غارت کرد و به یغما برد یعنی همان لباس سرخ رنگ امام علیه السلام را!! (شاید مقصود لباس و پیراهن خونین آن حضرت باشد)
پایان شوم زندگی او (سال ۶۶/۶۷ هـ.ق): در زمان قیام مختار ثقفی، عبدالرحمان بدست مأمورانش دستگیر و نزد مختار آورده شد. همین که مختار چشمش به عبدالرحمان و همدستش افتاد فریاد زد: «یا قتله سید شباب اهل الجنه: ای قاتلان و کشندگان نیکان و آقای جوانان بهشت! دیدید که چگونه خداوند شما را به دست انتقام سپرد. امروز خدا شما را قصاص می کند. دیدید که آن پیراهن سرخ رنگ، چه نحوستی برای شما پیش آورد». و بلافاصله دستور داد آنها را در مقابل بازار و ملاء عام، گردن بزنند. مأمورانش او را کشتند. (لعنة الله علیه)
قال الرضا علیه السلام: ان سرک ان تکون معنا فی الدرجات العلی من الجنان فاحزن لحزننا و افرح لفرحنا.
امام رضا علیه السلام به ریان بن شبیب فرمود: اگر تو را خوشحال می کند که در درجات والای بهشت با ما باشی، پس در اندوه ما غمگین باش و در شادی ما خوشحال باش.جامع احادیث الشیعه، ج 12، ص 549
بر تمام کسانی که صاحب فکر و اندیشه هستند و توانایی قلم زدن در فضای مجازی را دارند، واجب است در این عرصه وارد شده و از ارزشهای نظام دفاع نمایند و به جنگ توطئه های دشمنان بروند ...
حضرت آیتالله امام خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی بمناسبت سالروز ولادت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) 13 /آبان/ 1399
سیاست ما درباره آمریکا با رفتوآمد اشخاص تغییر نمیکند باید قوی شویم تامأیوس شوند
گرانیهای اخیر هیچ توجیهی ندارد و باید با مدیریت هماهنگ دستگاهها علاج شود
دفاع دولت فرانسه از وحشیگری فرهنگی روی دیگر سکه دفاع از منافقین و صدام است
دو روی تمدن وحشی حضرت آیتالله امام خامنهای: دفاع فرانسه از وحشیگریِ فرهنگی یک کاریکاتوریست، روی دیگر سکّهی دفاع از منافقین و صدّام است. این کارها به اسلام و پیغمبر صدمهای نمیزند، امّا وسیلهای برای شناخت این تمدن وحشی است. ۹۹/۰۸/۱۳
پرچم در احتضار حضرت آیتالله امام خامنهای: «رژیم آمریکا بشدّت دچار انحطاط سیاسی، مدنی و اخلاقی است و خیلی عمر طولانی نخواهد کرد و منهدم خواهد شد. البتّه بعضیهایشان اگر سرِ کار بیایند زودتر منهدم میکنند، بعضی یک خرده دیرتر منهدم میکنند؛ لکن به هر حال این حقیقت است.» ۱۳۹۹/۰۸/۱۳
توصیه رهبرانقلاب به تلاش بیشتر مسئولین در «اقتصاد، امنیت و فرهنگ»؛ تلاش مضاعف و هوشمندانه حضرت آیتالله امام خامنهای در بخشی از سخنرانی تلویزیونی در تاریخ ۱۳۹۹/۸/۱۳ مسئولان را به تلاش بیشتر در سه مقوله «اقتصاد، امنیت و فرهنگ» فراخواندند و نکاتی در این باره بیان کردند که در این اطلاعنگاشت مرور میشود.
اگر قرار باشد که دانشگاه ما در عین اینکه دانشگاه اسلامی است -یعنی علوم اسلامی در آنجا تدریس میشود، مسائل ضد اسلامی در آن جاها نمیآید، قیافه و شکل ظاهری دانشگاه هم اسلامی است- اما همان اخلاق دانشگاه غربی و سوغات فرنگی را باز هم داشته باشد و حفظ کند این چیز مطلوبی نیست، چیز خوبی نیست. چون غیر از محتوای درسی و علمی محتوای اخلاقی که بخش عمدهای از فرهنگ انسان را و یک مجموعه را تشکیل میدهد این چیز قابل توجهی است، باید به آن توجه بکنید.۱۳۶۴/۰۹/۲۶
امام خامنه ای:
منش طلبگی ... اگر از یک دانشجو میپرسیدند آقا شما چرا آمدی دانشجو بشوید؟ میگفت، آمدم تا یک شغل خوب پیدا کنم، آمدم بشوم مثلاً پزشک، بشوم مهندس، بشوم نمیدانم چه، و هیچ ابائی نبود از اینکه بگوید که آدم تا یک مثلاً درآمد خوبی در آینده داشته باشم، زندگیام را میخواهم خوب تأمین بکنم. در عرف حوزهی علمیه این عیب است، اگر از یک طلبهای بپرسند آقا شما برای چی آمدی؟ اگر در دلش هم تأمین زندگی آینده باشد، جرأت نمیکند به زبان بیاورد، این یک عیب محسوب میشود که اِ یک نفر بیاید طلبه بشود برای اینکه زندگیاش را تأمین بکند! این یک ارزش منفی است، یک نقطهی منفی و سیاه است ...
اگر ما بتوانیم ... کانال بزنیم بین حوزه و دانشگاه روحیهی درس را، عبادت دانستن و به عنوان وظیفهی الهی انجام دادن، این را ما منتقلش کنیم به دانشگاه که البته این انتقال کار آسانی هم نیست. اما ببینید چه قیامت عظیمی برپا خواهد شد. 1364/09/26
امام خامنه ای:
بصیرتافزایی
یک هدف برای مبلغین آن کسانی که میتوانند اسلام را تبلیغ کنند، تبیین کنند برای مردم، درس بخوانند برای اینکه بشوند یک مبلّغ، ممکن است مجتهد هم اصلاً نشوند. لازم هم نیست، قدرت اجتهاد و استنباط پیدا کند۱۳۶۴/۰۹/۲۶
وحدت حوزه و دانشگاه
وحدت حوزه و دانشگاه عبارت از این است که ما این دو کانون علمی، این دو مرکز تعلیم و تعلّم را از لحاظ اخلاق حاکم بر آنها، از لحاظ سیستم و سازماندهی حاکم بر آنها، و از لحاظ برخی از محتواها به هم نزدیک کنیم.۱۳۶۴/۰۹/۲۶
امام خامنه ای:
بصیرتافزایی
یک هدف برای مبلغین آن کسانی که میتوانند اسلام را تبلیغ کنند، تبیین کنند برای مردم، درس بخوانند برای اینکه بشوند یک مبلّغ، ممکن است مجتهد هم اصلاً نشوند. لازم هم نیست، قدرت اجتهاد و استنباط پیدا کند ... 1364/09/26
تبلیغ, مبلغان
ما برای انتقال معارف اسلامی به اعماق جامعه و به دبیرستانها، به دانشجویان دانشگاهها، به دانشآموزان دبیرستانها و به خیلی از نقاط این جامعه احتیاج داریم به انسانهایی که از اسلام و از مبانی اسلامی و از تفکر الهی اسلام آگاه باشند ... 1364/09/26
*****
مشعل روشنگر حضرت آیتالله امام خامنهای:«شخصیت موسی بن جعفر در داخل زندان هم همان شخصیت مشعل روشنگری است که تمام اطراف خودش را روشن میکند، ببینید حق این است. حرکت فکر اسلامی و جهاد متکی به قرآن یک چنین حرکتی است، هیچ وقت متوقف نمیماند، حتی در سختترین شرایط.» ۱۳۶۴/۰۱/۲۳
امام خامنه ای:
تلاش ائمه(علیهمالسلام) برای رساندن جامعه به اهداف نبوی ائمه (علیهم السّلام)
بعد از آنیکه احساس کردند در محیط امامت و محیط اهل بیت هدف پیغمبر برآورده نشد، یعنی «یزکّیهم و یعلّمهم الکتاب و الحکمة» (سوره مبارکه الجمعة آیه 2) انجام نگرفت، بعد از آنی که دیدند تشکیل یک نظام اسلامی، تشکیل یک دنیای اسلامی آنطوری که پیغمبران خواسته بودند، بعد از دوران صدر اول بکلی فرمواش شد و جای نبوت و امامت را سلطنت گرفت، کسریها و قیصرها و قلدرها و اسکندرها و دیگر نامداران ظالم و طاغی تاریخ در لباس جانشینی و خلافت با نام سلسلهی بنیامیه و بنیعباس روی کار آمدند و قرآن به آن شکلی که ارباب مُلک و قدرت میخواستند، تفسیر شد و ذهنهای مردم تحت تأثیر عملکرد خائنانهی آن عالمانی که سر در آخور مطامع و محبتهای مادیِ ارباب حکومت و مُلک داشتند قرار گرفت، یک نقشهی کلی در زندگی ائمه به وجود آمد. 1364/01/23
امام خامنه ای:
نشانههای مبارزه سیاسی در زندگی امام کاظم(علیهالسلام) در اتاق خصوصی حضرت که جز اصحاب خاص آن حضرت کسی به آن اتاق دسترسی ندارد، نشانههای یک آدم جنگی مکتبی مشاهده میشود. شمشیری هست که نشان میدهد که هدف جهاد است. لباس خشنی هست که نشان میدهد وسیله، زندگی خشونت بار رزمی و انقلابی است و قرآنی هست که نشان میدهد هدف این است؛ میخواهیم به زندگی قرآنی برسیم با این وسائل، و این سختیها را هم تحمل کنیم. 1364/01/23
مانع نبودن علم الهی ائمه (علیهم السّلام) از مبارزات سیاسی آنان
ائمه (علیهم السّلام) حداقل از دوران امام حسن مجتبی به بعد، یک حرکت زیر زمینی همه جانبهی سیاسی و انقلابی را به قصد قبضه کردن حکومت شروع کرده بودند.
حاکمیت اسلامی یک تلاشی است که با دانستن آنها حقایق را و آینده را، هیچ منافاتی ندارد. خب پس این را به طور خلاصه همهی برادران و خواهران بدانند که ائمه (علیهم السّلام) همهیشان بمجرد اینکه بار امانت امامت را تحویل میگرفتند، یکی از کارهائی که شروع کردند، یک مبارزهی سیاسی بود، یک تلاش سیاسی بود برای گرفتن حکومت.۱۳۶۴/۰۱/۲۳
امام خامنه ای:
بصیرتافزایی یکی از هدفهای ائمه تبیین درست اسلام و تفسیر حقیقی قرآن و افشاگری تحریفها و تحریف کنندهها بود 1364/01/23
نهج البلاغه گنجینه عظیم
واقعا نهج البلاغه گنجینه عظیمی است که به این سادگی، حتی به موجودی آن نمیشود دسترسی پیدا کرد، یعنی آن را فهمید، و بعد از این که چنین موجودی را شناختیم، نوبت کار اصلی یعنی بهرهبرداری است. ما هنوز موجودی نهج البلاغه را هم نمیدانیم، البته بسیاری از منابع غنی اسلامی همین وضعیت را دارند، اما نهج البلاغه با رتبه و پایه والایی که دارد در حقیقت یک استثناء است و باید به صورت یک گنجینه استثنایی با آن برخورد کرد.
من در باره توجهی که ما باید به نهج البلاغه پیدا کنیم میخواهم هشدار بدهم.
ما این توجه را امروزه کم داریم، مثل این که نمیدانیم چه گنجینه معرفت بیپایانی در این کتاب هست، یا هنوز برای مردم ما، حتی برای محققین ما، اهمیت دستیابی به منبع عظیم این کتاب بینظیر به طور کامل کشف نشده است.
بیانات در پنجمین کنگره بینالمللی نهجالبلاغه
امام خامنه ای:
اگر ما در شرایط کنونی جهان اسلام که عدد مسلمانها عدد کثیری است و اقطار وسیعی از جغرافیای عالم را گرفتهاند و آراء و عقاید و نظرات، اجتهادها و مکتبهای گوناگون بر ذهن و روحشان حاکم است، اگر بتوانیم متون صدر اسلام را احیاء کنیم کمک زیادی به ایجاد یک محور اصلی برای این اجتهادها کردهایم. نهج البلاغه را از این دیدگاه نگاه کنید.
نهج البلاغه کلام اولین مؤمن به وحی محمدی است. و کلام خلیفه پیغمبر، خلیفهای که همه مسلمانها بر او اتفاق نظر دارند، و امامی که به اعتقاد شیعه و بسیاری از اهل سنت افضل صحابه است. یعنی انسانی در این حد عظمت و اهمیت، سخنانش، سخنرانیهایش، خطبههایش، عینا باقی مانده و این میتواند نشان دهنده متنی عظیم و اصیل از معارف اسلامی باشد. اخلاق هست، زهد هست، رهبری در جامعه هست، نظام سیاسی هست، نظام اجتماعی هست، عرفانی هست. ما میتوانیم پایههای اعتقاد کامل و جامع به اسلام را در این کتاب پیدا کنیم.
امام خامنه ای:
احیای نهج البلاغه وظیفه همه مسلمانهاست ...
این کتاب وقتی در کنار قرآن قرار بگیرد، یقینا تالی قرآن است. یعنی ما دیگر کتابی نداریم که دارای این حد از اعتبار و جامعیت و قدمت باشد. لذا احیای نهج البلاغه وظیفه ما شیعیان تنها نیست، وظیفه همه مسلمانهاست، یعنی هر کس علی بن ابی طالب علیه السلام را قبول دارد، و مسلمان است- چون در اسلام کسی نیست که این بزرگوار را قبول نداشته باشد- همه مسلمانها به عنوان احیای یک میراث بینظیر اسلامی باید نهج البلاغه را زنده کنند. و این احیا نه فقط به معنای کثرت چاپ، که خوب زیاد هم چاپ شده، بلکه به معنای کار کردن و تحقیق کردن در زمینه آن است، همچنان که در زمینه قرآن کریم کار شده، تفسیرهای زیادی نوشته شده، در علوم قرآنی کار شده، درباره نهج البلاغه هم باید این کارها انجام گیرد. همان طور که قرآن خوانده میشود نهج البلاغه هم باید خوانده شود. چون تالی قرآن است، دنباله قرآن است. همان طور که مسلمانها خودشان را موظف میدانند با قرآن انس پیدا کنند و ندانستن قرآن را برای خود نقص میشمارند، ندانستن نهج البلاغه هم باید نقص به حساب بیابد.
ما از مقاومت در منطقه و مقاومت فلسطین که یکی از برجستهترین فصول تاریخ اسلامی است دفاع میکنیم؛ و از هر کسی که با اسرائیل مبارزه کند و رژیم صهیونیستی را بکوبد و مقاومت را تأیید کند، همهجور حمایتی را که برای ما ممکن باشد از او میکنیم. 1394/05/26
شهید مدافع حرم شهید جواد الله کرمی (خلیل) تاریخ شهادت : 1395/02/19 | محل شهادت : خانطومان - سوریه
در فرازی از وصیتنامه شهید مدافع حرم شهید محمود رادمهر آمده است: «پروردگارا، نمی دانم که چه زمانی، در کجا و چگونه به دیدار تو خواهم شتافت. اما عاجزانه از تو می خواهم که اولاً مرگ من در راه دفاع از دینت باشد. و در این راه توفیق شهادت در راه خودت را نصیبم کنی...»
ای دوستان از دین مبین اسلام پیروی کنید و در حفظ ارزش های انقلاب کوشا باشید. ای خواهران گرامی حجاب اسلامی را رعایت نمایید که به خاطر حفظ شرافت اسلام و مملکت عزیزمان، ایران به جبهه می رویم.
شهید رحیم شیرپیشه | شهادت: بیست و دوم بهمن ماه 1361در جزیره مجنون
بخشی از وصیت نامه:
من این بندهی حقیر چه وصیّتى بالاتر از این میتوانم کنم که از راه حق سرپیچى نکنیم و همیشه پیرو رهبر باشیم و وحدت مسلمین را حفظ کنیم. دیگر مردم ما آگاهند آنها هر کدام براى خود معلمى هستند که درسشان را خوب بلدند و میدانند که براى اسلام باید از جانها و مادیات دنیوى گذشت و در معرض امتحان خود را ازهر قید و بندى رهانید و به ریسمان استوار الهى چنگ زد.
شهید رحیم شیرپیشه | شهادت: بیست و دوم بهمن ماه 1361در جزیره مجنون
بخشی از وصیت نامه:
بیدار شوید
بله دیگر مردم ما مردم کوفه نیستند. پیامى دیگر دارم براى عده اى که هنوز خوابند و حیران و سرگردان در تاریکیها پرسه میزنند. بیدار شوید، بیدار شوید، تا کى کر و کور خواهید بود؟!؟ پروردگار عظیم الشانمان ما را در معرض امتحان قرار داده. ما همه کوچک و بزرگ موظفیم که به فرمان رهبر انقلاب اسلامیمان با تمام ابعادش گوش کنیم و سرپیچى از فرمان امام سرپیچى از فرمان پیامبرخداست. یا رسول الله، یامحمد، اى برگزیده ی خدا، راهت را ادامه خواهیم داد. پروردگارا! چشم مارا هر چه زودتر به دیدار امام مهدیمان (عج) روشن گردان.والسّلام علیکم و رحمه الله و برکاته.
دسترسی آسان ماموران آژانس به دانشمندان هستهای به بهانهی مصاحبه! گفته میشود مشخصات دانشمند بزرگ هسته ای کشور دکتر فخری زاده، از طریق ماموران آژانس(آمانو) به بهانه مصاحبه شناسایی و در اختیار موساد قرار گرفته است.
خدای من ! از تو میخواهم که از گناهانم درگذری، و از آن گناهان که مرا در بند خود کرده و از همه سو احاطه نموده و از پرتگاه نابودی فرو افکنده است، پوزش میخواهم. خداوندا...! ، از گزند آن معاصی، توبه کنان به سویت گریختهام، پس توبهام را بپذیر. به درگاهت پناه آوردهام، پس پناهم ده. از تو پناه میجویم، پس مرا خوار مساز. نیاز خواه تواَم، پس نعمت خویش را از من دریغ مدار. در تو آویختهام، پس دستم را رها مکن. خواهان لطف تواَم، پس نومیدم برمگردان
براستى که مردم، بندگان دنیا هستند و دین [فقط] بر سر زبان آنهاست و آن را تا زمانى که براى آنها آب و نان دارد، مى چرخانند و چون در بوته آزمایش گذاشته شوند، آن گاه دین دارانْ اندکند.
یابن شبیب! ان بکیت علی الحسین علیه السلام حتی تصیر دموعک علی خدیک غفر الله لک کل ذنب اذنبته صغیرا کان او کبیرا قلیلا کان او کثیرا.
امام رضا علیه السلام فرمود: ای پسر شبیب! اگر بر، حسین علیه السلام آن قدر گریه کنی که اشکهایت بر چهره ات جاری شود، خداوند همه گناهانت را که مرتکب شده ای می آمرزد، کوچک باشد یا بزرگ، کم باشد یا زیاد.امالی صدوق، ص .112
حضرت آیتالله امام خامنهای رهبر معظم انقلاب اسلامی در سخنرانی تلویزیونی بمناسبت سالروز ولادت رسول اکرم(ص) و امام صادق(ع) 13 /آبان/ 1399
سیاست ما درباره آمریکا با رفتوآمد اشخاص تغییر نمیکند باید قوی شویم تا مأیوس شوند
اقدام دولت فرانسه در ربط دادن حمایت از این کاریکاتور اهانتآمیز به آزادی بیان و حقوق بشر:
دولتی این ادعا را میکند که خشنترین و وحشیترین تروریستهای جهان را که دستشان به خون هزاران نفر از مردم و دهها تن از مقامات ایرانی آلوده است در کشور خود جا داده، در طول جنگ تحمیلی بیشترین حمایتها را از گرگ خونخواری مثل صدام به عمل آورده و در شنبههای اعتراض، مردم کشور خود را سرکوب میکند و همزمان دم از آزادی و حقوق بشر میزند.
علاج قطعی تحریم با تکیه بر توان داخل نه عقبنشینی در برابر آمریکا 10 /مرداد/ 1399
حقوق حقّهى فلسطین این است که بر سرزمین فلسطین باید خود فلسطینىها حکومت کنند. اعراب فلسطینى صاحبان این سرزمینند، خودشان باید دولت تشکیل بدهند و بر این سرزمین حاکمیّت داشته باشند و دولت صهیونیستى بایست منحل بشود و از بین برود.
ما به عنوان دولت و ملّت جمهورى اسلامى از دو نظر براى مسئلهى فلسطین اهمّیّت قائل هستیم:
اوّلاً تکلیف اسلامى ما است ...
ثانیاً از باب اینکه یک ملّتى مظلومند و نداى «یا للمسلمین» بلند کردهاند و از مسلمانها استمداد کردهاند، وظیفهى ما و همه است ... 1363/09/09
امام خامنه ای:
چطور! ممکن است کسی از آمریکا در دنیا بترسد؟ ... در دنیا سیاستمداران درجهی یک و قدرتمندان بزرگ و ممتازی که از این قدرتهای پوشالی مثل بید به خودشان میلرزند فراوانند. اما شما به خودت نگاه کن. شما میترسی؟ نه. تعجب هم میکنی [که] چرا باید بترسد کسی از یک قدرت طاغوتی. خب انسان در مقابلش میایستد، با او مقابله میکند، توی دهان او میزند. این همان بینش الهی است. چرا؟ چون شما معتقد به خدا هستید، معتقد به منشاء و معدن و منبع همهی قدرتها و عظمتها هستی و خودتان را با آن منبع قدرت پیوند زده و در ارتباط میبینید، لذا نمیترسید. آنها به این چنین منبع قدرتی عقیده ندارند، او را نمیشناسند، آن را کشف نکردند، با او رابطهای ندارند، لذا احساس ضعف میکنند ...
بخشی لز تفسیر سوره ملک (آیات 1 و 2) | 1363/08/18
امام خامنه ای:
شهید مطهری اگر امروز میبودند من فکر میکنم مناسبترین جا برای ایشان ریاست جمهوری بود که با آن ابعاد عظیم شخصیت، یک حکیم، یک فیلسوف، یک فقیه، میشد رئیس جمهور یک نظام و این خیلی برای این نظام ارزش داشت، و ما میتوانستیم به وجود او در دنیا افتخار کنیم. واقعاً میتوانست یک نمودار خوبی برای این نظام باشد ...
اگر آقای مطهری بود امروز ... یک رئیس جمهور خوب و مناسب برای این اجتماع بود
شهید مدافع حرم شهید حسن رجایی فر تاریخ شهادت : 1395/02/17 | خانطومان - سوریه
بخشی از وصیت نامه:
ای مردم پشتیبان ولایت فقیه باشید تا به مملکت شما آسیب نرسد. اخلاق نیکو در پیش گیرید که پسندیدهترین رفتار در نزد خدا است. ببخشید تا خداوند ببخشد شما را. بپوشانید گناهان یک دیگر را تا خداوند بپوشاند گناهان شما را.
در فرازی از وصیتنامه شهید مدافع حرم شهید سعید مسلمی آمده است: «بدانید روزی نوبت شما هم خواهد رسید و باید برای آن روز از امروز خود را آماده کنید تا بتوانید برای دفاع از اسلام و شادی دل حضرت زهرا(س) از همهچیزتان بگذرید.»
شهید نقی تیتییان | شهادت: بیست و هشتم آبان 1362 در پنجوین عراق
بخشی از وصیت نامه:
اگر از این جنگ پیروز برگشتم که به همان منوال راه شهیدان را ادامه میدهم و اگر شهید شدم که آن هم لیاقت هرکسی نمیباشد، از مادر مهربانم میخواهم که امر امام و انقلاب اسلامی را پشتیبانی کند ...
در مستحبّات عزاداری و زیارت سیدالشهداء (علیه السلام) مسامحه ننمایید و روضه هفتگی و لو دو سه نفره باشد، اسباب گشایش امور است ... و اگر هفتگی ممکن نشد، دهه اول محرم ترک نشود.
حضرت امام حسین علیه السّلام در خانه ام سلمه بر پیامبر اکرم صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم وارد شد در حالى که جبرئیل علیه السّلام در محضر رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم بود، جبرئیل عرضه داشت: امّت شما این (امام حسین علیه السّلام) را خواهند کشت. رسول خدا صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم فرمودند: از آن خاکى که خون او در آن مى ریزد مقدارى را به من نشان بده. جبرئیل علیه السّلام یک مشت از آن را برداشت و وقتى به آن حضرت خواست نشان دهد خاک قرمز گردید.
اى على (علیه السّلام) این دو کودک یعنى حسن و حسین علیهما السّلام من را منصرف کرده اند از اینکه کسى بعد از ایشان را دوست داشته باشیم، پروردگارم مرا امر فرمود که ایشان و کسى ایشان را دوست دارد، دوست داشته باشم.
عبیدالله بن زیاد در مسجد کوفه مردم را چنین خطاب کرد: «ای مردم! خاندان ابوسفیان را آزمودید و آنها را چنان که می خواستید یافتید! و یزید را می شناسید که دارای رفتار و روشی نیکوست که به زیردستان احسان می کند و بخشش های او بجاست! و پدرش نیز چنین بود! اکنون یزید دستور داده تا بین شما پولی تقسیم نمایم و شما را به جنگ با دشمنش حسین بفرستم». سپس دستور داد در تمام شهر ندا کنند و مردم را برای جنگ آماده ی حرکت سازند. شمر بن ذی الجوشن با چهار هزار جنگجو، یزید بن رکاب با دوهزار جنگجو، حصین بن نمیر با چهار هزار جنگجو، مضایر بن رهینه با سه هزار جنگجو، و نصر بن حرشه با دوهزار جنگجو برای جنگ با حسین(علیه السلام) اعلام آمادگی کرده و حرکت به سوی کربلا را آغاز کردند.
امام (ع) در پاسخ قیس بن اشعث که سفارش به بیعت با یزید می کرد، فرمود:
« نه به خدا سوگند، دست ذلت در دست آنان نمی گذارم و مانند بردگان از صحنه ی جنگ با آنان فرار نمی کنم
اگر مریضى از اهل ایمان که به حق حضرت ابى عبد اللَّه (حضرت سیّد الشهداء علیه السّلام) سلام اللَّه علیه آگاه و عارف است و به حرمت و ولایت آن جناب آشنا است از تربت قبرش به مقدار سر بند انگشت بردارد همان براى او دواء مى باشد.
امام صادق علیه السلام: ختم بر تربت قبر حسین علیه السّلام و متمّم فائده آن این است که سوره إِنَّا أَنْزَلْناهُ فِی لَیْلَةِ الْقَدْرِ را بر آن خوانده و به آن بدمند. کامل الزیارات، النص، ص: ۲۸۲
فعلی مثل الحسین فلیبک الباکون فان البکاء علیه یحط الذنوب العظام.
امام رضا علیه السلام فرمود: گریه کنندگان باید بر کسی همچون حسین علیه السلام گریه کنند، چرا که گریستن برای او، گناهان بزرگ را فرو می ریزد.بحار الانوار، ج 44، ص .284
فلسطین یک جزء اصلى از همهى پیکر عظیم اسلامى است؛ باید برگردانده بشود، باید در اختیار فلسطینیها قرار بگیرد؛ و همهى ملّتهاى مسلمان و همهى دولتهاى مسلمان موظّفند در این راه کوشش کنند. ما البتّه تلاشهایمان را در این زمینه میکنیم و ادامه میدهیم و به فضل الهى خواهیم توانست ضرباتى هم بر پیکر دشمن وارد کنیم. مسئلهى فلسطین از نظر ما یک عاقبت روشنى دارد که به سمت آن عاقبت روشن در حرکت هم هستیم. 1362/11/14
حزباللهی یعنی آن آدمی که در خدمت اهداف خدایی و انقلاب اسلامی، بیمحابا حرکت میکند و چیزی که از آن ملاحظه کند، یا ندارد، یا موجب ملاحظهاش نمیشود؛ این حزباللهی است. اگر جنگ است، میشتابد به جنگ؛ اگر صدقات است برای ادارهی حکومت اسلامی و جمهوری اسلامی و پشت جبهه، هرچه دارد میریزد در طَبَق اخلاص؛ اگر راهپیمایی زیر آفتاب گرم یا در زمستان سرد است، اوّل صبح میآید بیرون و تا آخر هست؛ اگر پاسخ گفتن به ندای مسئولان کشور و همواره تکرار کردنِ شعارهایی است که رهبر بزرگ انقلاب به این مردم داده، او جزو یکی از بهترینها است و جزو کسانی است این شعارها را تکرار میکنند. واقعاً به معنای واقعی کلمه جزو امّت بزرگِ پشت سر امام است. این معنای حزباللهی است. ۱۳۶۲/۰۶/۰۸
امام خامنه ای:
... همان چیزی که در آن فرمان(نهجالبلاغه، نامهی 53) معروف امیرالمؤمنین (علیهالسّلام) به مالک اشتر بود که به عامّهی مردم و به تودههای مردم رو بیاور و آنها را بطلب، آنها هستند که دلشان با خدا آشناتر و مأنوستر است، بیشتر در خدمت اهداف خداییاند، دنبال خواصّ مردم و گروهها و قشرهای ویژه نرو. عامّهی مردم هرجا هستند، آنجا اهداف الهی قابل پیاده شدن و تأمین شدن است ... رهبران اسلامی این را همیشه به ما توصیه کردهاند. 1362/06/08
جامعهی تشیع فقط به تاریخ گذشتهی خود متکی نیست. چشم به آینده دارد. در سختترین شرایط یکنفر معتقد به مهدویت، دل خالی از امید نمیداند. میداند که این دوران تاریکی و ظلم، این دوران تسلط ناحق قطعاً سپری خواهد شد/ اعتقاد تشیع به مهدویت به همینجا محدود نمیشود. این شعله در جوامع شیعی، در قرنهای گذشته بوده و همچنان وجود خواهد داشت و انشاءالله دوران انتظار منتظران سر خواهد آمد. 1394/03/1
شهید مدافع حرم شهید مهدی ذاکر حسینی (سید ذاکر) تاریخ شهادت : 1395/03/26 | حلب - سوریه
در فرازی از وصیتنامه شهید مدافع حرم شهید سعید مسلمی آمده است: «بدانید روزی نوبت شما هم خواهد رسید و باید برای آن روز از امروز خود را آماده کنید تا بتوانید برای دفاع از اسلام و شادی دل حضرت زهرا(س) از همهچیزتان بگذرید.»
اى شرق و غرب و اى مستکبرین جهان! ما، امام زمان(عج) و نایبش امام خمینى(ره) را داریم و شما از این مظلومان تاریخ چنان تودهنى خواهید خورد که دیگر اثرى از شما در جهان باقى نماند ...
شهید محمدعلی شمس قهفرخی | شهادت: بیست و یکم دی 1365، در شلمچه
بخشی از وصیت نامه:
ای کسانی که مسئول هستید؛ دست از کاغذ بازی بردارید و به دردِ دلِ مردم برسید و با کارهایتان مردم را از انقلاب اسلامی بدبین نکنید ...
شهید محسن فیاض | شهادت بیست و دوم آبان ماه سال 1361 در سردشت
بخشی از وصیت نامه:
مساجد را پٌر کنید چرا که مرکز تمام پیروزیهای مسلمین است. نماز را سبک نشمارید که نماز پایه و ستون دین شما است.
شهید محمد صابوناتی شهادت: سی ام دی 1365، در پاسگاه زید عراق
بخشی از وصیت نامه
مدیون خون شهدایید
همگی در مقابل خونهای شهدا و استقامت اسلام مدیونید و این حق را زمانی میتوانید اَدا کنید که در خدمت امام عزیز و انقلاب اسلامی باشید.
از تفرقهی دشمنان اسلام بپرهیزید و با اتّحاد و یگانگی که رمز پیروزی ماست انقلاب را تحویل صاحب پرچمدار جبهه های نبرد امام زمان سلام الله علیه دهید. از خواهران حزب الله و خانوادهام می خواهم که با حجاب و عفّت خود از خونهای شهید پاسداری کنند.
امام صادق علیه السلام: اى على (از اصحاب حضرت) خبر به من رسیده که یک سال یا دو سال بر جماعتى از شیعیان ما مىگذرد و ایشان به زیارت حضرت امام حسین علیه السّلام نمىروند؟ عرض کردم: فدایت شوم: مردم زیادى را سراغ دارم که این صفت دارند. حضرت فرمودند: به خدا سوگند از حظّ و بهره شان بر کنار و از ثواب و اجر خدا محروم و از جوار حضرت محمّد صلّى اللَّه علیه و آله و سلّم به دور مانده اند. محضر مبارکش عرض کردم: فدایت شوم: در چه فاصله اى از مدّت به زیارت آن حضرت برویم؟ حضرت فرمودند: اى على اگر قدرت دارى که آن جناب را در هر ماه زیارت کنى، پس این کار را بکن. عرض کردم: نمى توانم به این امر دست یابم زیرا با دستهایم کار کرده و امور مردم نیز در دست من است و اساسا قادر نیستم یک روز از محل کارم غیبت نمایم. حضرت فرمودند: تو معذور هستى و کسانى هم که مثل تو کار دستى دارند در عذر مىباشند و مراد من کسانى هستند که این گونه اشتغال نداشته بطورى که اگر در هر جمعه از منزل خارج شده و به زیارت بروند بر ایشان سهل و آسان باشد چه آنکه ایشان در روز قیامت نزد خدا و رسولش عذرى ندارند. کامل الزیارات، النص، ص: ۲۹۵
کسى که مرض و بیمارى بر او عارض شده اگر قبل از خوردن هر داروئى تربت قبر امام حسین علیه السّلام را بخورد خداوند منّان او را از آن مرض شفا مىدهد مگر از مرگ.
پند و هشدار امیر المومنبن علی علیه السلام به معاویه
نسبت به آنچه در اختیار داری از خدا بترس، و در حقوق الهی که بر تو واجب است اندیشه کن، و به شناخت چیزی همت کن که در ناآگاهی آن معذور نخواهی بود، همانا اطاعت خدا، نشانه های آشکار، و راههای روشن. و راهی میانه و همیشه گشوده، و پایانی دلپسند دارد که زیرکان به آن راه یابند، و فاسدان از آن به انحراف روند، کسی که از دین سر باز زند، از حق رویگردانشده، و در وادی حیرت سرگردان خواهد شد، که خدا نعمت خود را از او گرفته، و بلاهایش را بر او نازل میکند، معاویه اینک به خود آی، و به خود بپرداز! زیرا خداوند راه و سرانجام امور تو را روشن کرده است. اما تو همچنان به سوی زیانکاری، و جایگاه کفرورزی، حرکت میکنی، خواسته های دل تو را به بدیها کشانده، و در پرتگاه گمراهی قرار داده است، و تو را در هلاکت انداخته، و راههای نجات را بر روی تو بسته است.
کلید نماز طهارت است و تحریم آن تکبیر (اول نماز) و تحلیلش تسلیم (سلام آخر نماز) و خداوند نماز بدون طهارت را قبول نمی کند و با خیانت هیچ صدقه ای قبول نمی شود. و از بزرگترین طهارت های نماز که نماز بدون آن قبول نمی شود و نه هیچ عبادت دیگری بدون آن قبول نمی شود: موالات محمد سید المرسلین و علی سید الوصیین و دوستی اولیاء آنها و دشمنی دشمنان آند می باشد،
التفسیر المنسوب إلى الإمام الحسن العسکری علیه السلام، ص: ۵۲۱
آیا این طور است که شخص تربت قبر امام حسین علیه السّلام را وقتى اخذ نمود از آن انتقاع برده ولى تربت غیر آن حضرت را وقتى اخذ کرد نمىتواند از آن نفع ببرد؟ حضرت فرمودند:
نه این طور نیست که مجرّد اخذ نمودن تربت این اثر را داشته باشد، به خدائى که معبودى غیر از او وجود ندارد اخذ نمى کند احدى تربت قبر آن حضرت را در حالى که معتقد است خداوند با آن نفع به او مى رساند مگر آنکه حتما از آن منتفع مىشود.
جواب امام حسین علیه السلام به مومنینی از جن هنگامی که از حضرت خواستند به کربلا نرود و آنان دشمنان حضرت را نابود کنند: آبا کتاب خداوند را نخوانده اید که می گوید: قُلْ لَوْ کُنْتُمْ فِی بُیُوتِکُمْ لَبَرَزَ الَّذِینَ کُتِبَ عَلَیْهِمُ الْقَتْلُ إِلى مَضاجِعِهِم اگر من در اینجا بمانم پس چگونه این خلق از حق برگشته امتحان شوند، خلقی که به سمت آتش جهنم می روند، و اما چه کسی در مدفن من در کربلا دفن شود؟ جایی که خداوند آن را برای من انتخاب کرده و آن را پناهگاه شیعیان و محبین ما قرار داده و اعمالشان در آنجا قبول می شود و به تلاششان پاداش داده می شود و برای آنان موجب امان است در دنیا و آخرت؟
هر گاه کسى از شما تربت قبر حسین علیه السّلام را تناول کرد بگوید: بار خدایا از تو سؤال مىکنم به حق فرشتهاى که آن را اخذ نموده و رسولى که آن را جاى داده و وصىّ که در آن پنهان شده آن را شفاء از هر دردى قرار بده (نام دردهاى مورد نظر را ببرند).
اگر مریضى از اهل ایمان که به حق حضرت ابى عبد اللَّه (حضرت سیّد الشهداء علیه السّلام) سلام اللَّه علیه آگاه و عارف است و به حرمت و ولایت آن جناب آشنا است از تربت قبرش به مقدار سر بند انگشت بردارد همان براى او دواء مى باشد.